fbpx

Wat ik eet op een willekeurige dag #3

unnamed file

Wat ik eet op een willekeurige dag

Dit is al weer de derde week dat ik een dag in de week pak en met jullie deel wat ik dan eet.

Deze week ga ik 2 dagen met jullie delen. Ik heb een dag uitgekozen waar ik jullie laat zien dat je echt gewoon kan eten wat je lekker vind, maar als je dat elke dag zou doen kom je ook tekort in je vitamine en mineralen. Daarom eet ik de dag erna wel meer groente om een goede balans te houden.

De tweede dag is een dag zoals ik het meeste eet, maar er zitten ook dagen tussen die wat minder gezond zijn. Dit is ook wat ik in mijn Slimmer Slank proogramma verwerkt heb. De 80/20 regel. je eet dan voor 80 procent gezond en 20 procent wat minder gezond. Zo kan je het makkelijk volhouden om op gewicht te blijven.

Voor de eerste dag heb ik gekozen voor de woensdag

unnamed file

Hier ben ik de dag begonnen met een stukje wit stokbrood. Wit stokbrood vind ik echt super lekker, maar als ze volkoren of meergranen of spelt hebben kies ik liever een van deze. In Frankrijk zijn die niet overal te verkrijgen.

Dit stukje heb ik in tweeën gesneden en op de ene helft aardbeien jam. Ik heb hier gekozen voor de “echte” aardbeienjam. Confiture Bonne Mamam. Deze jam kon je vroeger 🤔 alleen in Frankrijk kopen, nu al jaren ook in Nederland haha. Thuis neem ik altijd halva jam

Op het andere stukje heb ik la vache qui rit gedaan (zelfde verhaal als de jam). Thuis neem ik altijd de slankie smeerkaas.

unnamed file
unnamed file

Als tussendoortje heb ik een blikje Orangina genomen. Als ik frisdrank drink neem ik altijd light of zero. Dit vind ik en lekkerder en er zit een heel stuk minder suiker in.

Bij het blikje Orangina heb ik ook een Madeleine cakeje op.

unnamed file

Na al het Franse heb ik als lunch even snel 2 crackers gesmeerd.  De crackers zijn de meergranen crackers van de Lidl en op de ene cracker pindakaas gedaan en op de andere jam

unnamed file

Heerlijk, mijn eigen borrelplankje.

Ik heb een paar plakjes stokbrood gegeten. Ik heb 2 stukjes stokbrood met brie genomen. 1 met la vache qui rit en 1 stukje met paturain. Dit waren kleine plakjes en niet zo als het ontbijt.

Wat ik eet op een willekeurige dag

In de avond had ik niet heel veel honger meer, dit kwam omdat ik het borrelplankje pas laat had genomen en het ook niet achter elkaar had gegeten.

Ik heb dus een salade gemaakt van 

Veldsla, tomaat, gele uitjes, augurk, komkommer en nog wat spekreepjes die ik over had.

unnamed file

Als avond snackje heb ik een balletje genomen bij de thee.

Hoe je deze maakt ga ik snel met je delen in de recepten.

Je zal begrijpen dat dit niet een dag ik wat je altijd kan doen, maar gelukkig kan het wel en kom ik na 1 zo’n dag niet gelijk weer aan. Ik deel nu ook gelijk de dag hoe ik daarna weer eet om die balans goed te houden.

Voor de tweede dag heb ik gekozen voor de donderdag

unnamed file

Vandaag ben ik gestart met een bakje kwark

Hier zit in:

  • 200 gr Franse kwark
  • 1 nectarine
  • 5 gr krentjes
  • 5 gr gepofte spelt
unnamed file

Als tussendoortje heb ik weer 1 balletje genomen.

Het recept ga ik binnenkort met jullie delen.

unnamed file

Als lunch heb ik 2 meergranen cracker genomen.

1 cracker heb ik besmeert met paturain en de ander met la vache qui rit

Op alle twee de crackers heb ik nog tomaat, komkommer en veldsla gedaan

unnamed file

Als tussendoortje heb ik een hand cashewnoten genomen. Dit was wel een handje vol, maar niet dat het er makkelijk afvalt. Ik neem vaak ook wel de gezouten noten. Deze vind ik lekkerder en ik heb een te lage bloeddruk en dan is een beetje zout wel fijn als het warm is.

unnamed file

Als avond eten heb ik deze heerlijke sperzie boontjes gemaakt, met tomaatjes, cashewnootjes en spekjes. 

Het recept kan je hier vinden: Sperzieboontjes met tomaat en spekjes

unnamed file

Als avondsnack heb ik nog een keer 1 balletje genomen. Deze zijn alweer te lekker hahaha

Zo zie je dat er een mooie balans is in wat ik eet. 

Zou jij willen stoppen met diëten en goed voor jezelf willen zorgen! Maar vind je het lastig om die stap te zetten?

zou jij ook willen leren hoe je kan afvallen en tch alles kunnen blijven eten wat je lekker vind?


Wil jij afvallen met lekkere recepten en ook af en toe lekker kunnen snoepen?

Wil je een leefstijl die precies bij jou en je gezin past, zodat je lekker in je vel zit en in balans bent? Zonder gedoe. Zonder strenge regels. Zonder dieet. Zodat je weer lekker in je vel zit en je zelfverzekerd voelt.

Kom dan bij het makkelijk te volgen Slimmer Slank Programma waar je elke week een stukje leert welke voeding wel goed voor je is. Waar je wel veel van kan eten of waar je beter iets minder van kan nemen.

Waar jij alles mag eten, maar wel leert om de juiste keus te maken en vooral waarom je die wil maken.

Waar je ontdekt wat een fijne leefstijl is die bij je past. Waar je lekkere recepten vindt die makkelijk en snel klaar gemaakt zijn, en nog veel meer!

Slimmer Slank

12 weken programma

Heb jij alles al geprobeerd, maar wil je je nu écht weer fit voelen? Baal je van die extra kilo’s? Maar weet je ook dat je een streng dieet niet vol gaat houden? Zoek je simpele weekmenu’s die voor het hele gezin geschikt zijn? Dan help ik je graag. In mijn 12 weken programma krijg jij de tools aangereikt om eindelijk een gezonde en gelukkige leefstijl te bereiken én vol te houden. Tijdens dit programma ontdek je een leefstijl die bij jou leven past. Jouw resultaat: je hebt meer energie en je zit lekkerder in je vel. Elke week ontvang je een compleet nieuw weekmenu, heerlijke nieuwe recepten en een handige boodschappenlijst.  

Wil je meer weten?

Met Slimmer Slank stimuleer ik jou om gezonder te koken en focus hierbij op gerechten en ingrediënten waar je energie van krijgt. En ook af en toe snoepen mag. Zodat jij blijvend een aantal kilo afslankt en daardoor lekkerder in je vel komt.

Download het e-book hier!

slimmer slank pijltje
Scroll naar top